Receptfeltöltés
Egészséges őszi ételek, alapanyagok
2018.10.22.
Egészséges őszi ételek, alapanyagok
Szerző: Wessely Márta

Az ősz érkeztével a tartalmasabb, melengető ételek kerülnek előtérbe. A szervezet kívánja a magasabb kalóriatartalmú fogásokat, de tudatos étkezéssel kivédhetők a télire felszedett kilók.

Fehér húsokat az asztalra!

Az őszi időszakban is jó választás az alacsony zsírtartalmú fehér húsok fogyasztása, ahová a szárnyasokon és a halakon kívül a nyulat is soroljuk, sőt a nyúlhús kifejezetten szuperélelmiszernek számít, összetételében sokkal komplexebb, mint bármelyik szárnyas.

Használjuk az ősz kincseit!

Az őszi időszakot már augusztus végén előre jelzik a különféle fajtájú és formájú sütőtökök, amelyek kitűnő alapanyagai lehetnek a szezon fogásainak. A viszonylag olcsó, tök alacsony kalóriatartalommal bír, ellenben bőséges vitamintartalmával az egyik legegészségesebb szénhidrátforrásunk. A sütőtökből készíthetünk leveseket, adhatjuk grillezve, püréként, párolva, sütve köretnek, de rakott, töltött formában is asztalra kerülhet, a különféle süteményekről, desszertekről nem is beszélve, amiben szintén megállja a helyét a sütőtök.

Az őszi kínálat másik kedvenc, emblematikus alapanyag a gesztenye, amelyet leggyakrabban desszert formájában fogyasztunk, de előételként, salátában, leves formájában, húsokhoz vagy zöldségekhez kínált töltelékként ugyancsak gondolhatunk rá.

 Az édesburgonya az utóbbi években vált az őszi konyha egyik kedvencévé. Könnyen elkészíthető, a krumpli és a tök által betöltött szerepekre mind felhasználható. A batátát lehet sütni, grillezni, főzni, készülhet belőle püré, használhatjuk nudlihoz, rakottasként és töltve is tökéletes, jól fűszerezhető, és bármilyen meglepő desszertfronton szintén van mint keresnie.

Szintén ritkán használt alapanyagunk a cékla, amelyet a savanyúságok közé szeretünk sorolni, holott ebben a gyökérzöldségben sokkal több rejtezik. A cékla jótékony hatással van a szervezetünkre, hiszen nagyon sok vitamint és nyomelemet tartalmaz, azaz egyfajta multivitaminnak is tekinthetjük. A céklából lehet saláta, kerülhet köretként a tányérra, nagyon jó alternatívája a húspogácsának a vega burgerekben és kitűnően alkalmazható a különféle süteményekben.

Ugyancsak mostoha alapanyaga az ősznek a kelbimbó. A minikáposztát érdemes gyakrabban készíteni, hiszen rendkívül egészséges, meglepően laktató, és mégis alacsony a kalóriatartalma. A kelbimbó fogyasztásával csökkenthető a koleszterinszint, és azon kevés zöldségek közé tartozik, amely a C-vitamin tartalmának nagy részét főzve, párolva is megőrzi. A kelbimbót felhasználhatjuk salátákba, főfogások mellé köretként, de rakottasokba vagy a franciák kedvenc pitéjébe a quiche lorraine-be is belekomponálhatjuk.

Kommentet írok

Kommentelni csak bejelentkezve tudsz!

Belépés Regisztráció
Kommentek (0)

Még nem érkezett hozzászólás, legyél Te az első!